ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών για παιδιά & εφήβους στο GLearNet

Στο φροντιστήριο GLearNet , κατανοούμε την αξία της πρώιμης εκμάθησης ξένων γλωσσών και προσφέρουμε εξειδικευμένα παιδικά και εφηβικά τμήματα για να δημιουργήσουμε ισχυρές βάσεις στους μαθητές μας.

Τα τμήματά μας είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των νέων, κάνοντάς τους να αγαπήσουν τη γλώσσα μέσα από παιχνίδι και δραστηριότητες.

  1. Επικοινωνία με γονείς μέσω του “Ημερολόγιο Μαθητή” (δείτε εδώ)
  2. Δωρεάν “Γλωσσοπαιγνίδια” Σαββάτου
  3. Τεστ VAK: το παιδί μαθαίνει με τον δικό του τρόπο
  4. Μελέτη Δημοτικού
  5. Βιωματικές δραστηριότητες, διαδραστικά μαθήματα

ΑΓΓΛΙΚΑ

Πλεονεκτήματα εκμάθησης Αγγλικών από παιδική ηλικία.

  • Ελαστικότητα του Εγκεφάλου: Ο εγκέφαλος των μικρών παιδιών είναι εξαιρετικά πλαστικός και ευέλικτος. Είναι πιο δεκτικός στην επεξεργασία νέων ήχων, ρυθμών και γλωσσικών δομών. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αφομοιώσουν την αγγλική γλώσσα πιο φυσικά, σαν να ήταν μια ακόμη μητρική τους γλώσσα.
  • Έμφυτη Ικανότητα για Γλώσσες: Τα παιδιά έχουν μια έμφυτη ικανότητα να μαθαίνουν γλώσσες. Ο εγκέφαλός τους είναι «προγραμματισμένος» να αναγνωρίζει και να αναπαράγει ήχους και μοτίβα.
  • Μίμηση και Παιχνίδι: Η μάθηση μέσω της μίμησης και του παιχνιδιού είναι πιο αποτελεσματική στην παιδική ηλικία. Τα παιδιά δεν φοβούνται να κάνουν λάθη και είναι πιο πρόθυμα να πειραματιστούν με νέους ήχους και λέξεις.
  • Ευαισθησία στους Ήχους: Τα μικρά παιδιά έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία στην αναγνώριση και την αναπαραγωγή νέων φθόγγων. Μπορούν να μάθουν την προφορά της αγγλικής με μεγαλύτερη ακρίβεια, χωρίς την «ξενική» προφορά που συχνά αναπτύσσουν οι ενήλικες.
  • Μυϊκή Μνήμη: Η εξάσκηση των μυών του στόματος και της γλώσσας για την παραγωγή των Αγγλικών ήχων είναι πιο εύκολη στην παιδική ηλικία, οδηγώντας σε πιο φυσική και αυθεντική προφορά.
  • Ενίσχυση των Γνωστικών Δεξιοτήτων: Η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας, όπως τα Αγγλικά, έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει σημαντικές γνωστικές δεξιότητες, όπως η επίλυση προβλημάτων, η λογική σκέψη, η δημιουργικότητα και η ικανότητα συγκέντρωσης.
  • Μεταγλωσσική Επίγνωση: Η εκμάθηση Αγγλικών βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τη μητρική τους γλώσσα, καθώς αναπτύσσουν μια μεγαλύτερη επίγνωση των γλωσσικών δομών και κανόνων.
  • Νοητική Ευελιξία: Η εναλλαγή μεταξύ δύο γλωσσών ενισχύει την ευελιξία του εγκεφάλου και την ικανότητα προσαρμογής σε νέες πληροφορίες και καταστάσεις.
  • Διεύρυνση των Οριζόντων: Η γνώση των Αγγλικών ανοίγει πόρτες σε διαφορετικές κουλτούρες, ανθρώπους και εμπειρίες. Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνήσουν με περισσότερα άτομα από όλο τον κόσμο και να κατανοήσουν διαφορετικές οπτικές.
  • Ανάπτυξη της Ενσυναίσθησης: Η επαφή με μια άλλη γλώσσα και κουλτούρα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και κατανόηση για τους άλλους.
  • Αυξημένη Αυτοπεποίθηση: Η επιτυχής εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.
  • Επιτυχία στην Εκπαίδευση: Τα Αγγλικά είναι η lingua franca της επιστήμης, της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης. Η καλή γνώση των Αγγλικών από μικρή ηλικία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο.
  • Περισσότερες Επαγγελματικές Ευκαιρίες: Στον σημερινό παγκοσμιοποιημένο κόσμο, η γνώση των Αγγλικών είναι ένα πολύτιμο πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Τα παιδιά που μαθαίνουν Αγγλικά νωρίς έχουν περισσότερες ευκαιρίες για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
  • Διατήρηση της Γλωσσικής Ικανότητας: Οι γλώσσες που μαθαίνονται στην παιδική ηλικία τείνουν να διατηρούνται καλύτερα μακροπρόθεσμα.
  • Ευκολότερη Εκμάθηση Επιπλέον Γλωσσών: Η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας διευκολύνει την εκμάθηση και άλλων ξένων γλωσσών στο μέλλον.

Συνοψίζοντας, η εκμάθηση Αγγλικών στην πρώιμη ηλικία δεν είναι απλώς η απόκτηση μιας ακόμη δεξιότητας, αλλά μια επένδυση στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, προσφέροντας σημαντικά γνωστικά, γλωσσικά, κοινωνικά και επαγγελματικά οφέλη για το μέλλον του. Είναι ένα δώρο που μπορείτε να προσφέρετε στα παιδιά σας και θα τους συντροφεύει σε όλη τους τη ζωή.

Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR), θα σας δώσει μια καλή εικόνα της προόδου τους:

Επίπεδο CEFR Περιγραφή για Παιδιά Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο;
A1 (Breakthrough) Εισαγωγικό Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές καθημερινές εκφράσεις και φράσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση αναγκών στοιχειώδους τύπου. Μπορεί να συστηθεί και να συστήσει άλλους, να κάνει και να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις για προσωπικά στοιχεία όπως πού μένει, τι έχει, και ανθρώπους που γνωρίζει. – Να κατανοούν απλές οδηγίες και ερωτήσεις. – Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και από πού είναι. – Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Τι είναι αυτό;” ή “Πώς σε λένε;”. – Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (ευχαριστώ, παρακαλώ). – Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς.
A2 (Waystage) Βασικό Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει προτάσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με περιοχές άμεσης προτεραιότητας (π.χ. πολύ βασικές προσωπικές και οικογενειακές πληροφορίες, ψώνια, τοπική γεωγραφία, εργασία). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές και ρουτινιάρικες καταστάσεις που απαιτούν μια απλή και άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία και συνηθισμένα θέματα. – Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές. – Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους. – Να κάνουν απλές αγορές. – Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη. – Να περιγράφουν τι έκαναν χθες ή τι θα κάνουν αύριο με απλές φράσεις.
B1 (Threshold) Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στην εργασία, στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια αγγλόφωνη χώρα. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις για απόψεις και σχέδια. – Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα. – Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα. – Να περιγράφουν τις αγαπημένες τους δραστηριότητες και γιατί τους αρέσουν. – Να μιλούν για τα σχέδιά τους για το μέλλον.
B2 (Vantage) Ανεξάρτητο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα. Μπορεί να αλληλοεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού που καθιστά δυνατή την τακτική αλληλεπίδραση με φυσικούς ομιλητές χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. – Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες και άρθρα. – Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να εκφράζουν τις απόψεις τους. – Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο.
C1 (Effective Operational Proficiency) Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει υπονοούμενα νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. – Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις. – Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. – Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης.
C2 (Mastery) Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και λογαριασμούς σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος ακόμη και σε πιο σύνθετες καταστάσεις. – Να συνοψίζουν και να οργανώνουν σύνθετες πληροφορίες. – Να επικοινωνούν με σαφήνεια και ακρίβεια, ακόμα και σε απαιτητικά περιβάλλοντα. – Να κατανοούν αποχρώσεις στη γλώσσα και στο ύφος.

Η αντιστοίχιση των επιπέδων Αγγλικών με τις τάξεις για παιδιά γίνεται βάσει της προόδου στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (CEFR).

Αντιστοίχιση Επιπέδων Αγγλικών για Παιδιά με Τάξεις

Ενδεικτικός οδηγός, για την ηλικία έναρξης και τον ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή.

Τάξη ΑγγλικώνΗλικίαCEFR ΕπίπεδοΠεριγραφήΠιστοποιήσεις (ενδεικτικά)
Pre-Junior6 ετών (Α΄ Δημοτικού)Προ-A1Μαθαίνουν πολύ βασικό λεξιλόγιο και εκφράσεις (π.χ. χαιρετισμοί, οικογένεια, ζώα).
Junior A7 ετών (Β΄ Δημοτικού)Προ-A1 έως A1Χρησιμοποιούν πολύ απλές προτάσεις, κατανοούν βασικά κείμενα και συνομιλίες.
Junior B8 ετών (Γ΄ Δημοτικού)A1Μπορούν να περιγράφουν απλά γεγονότα και ανάγκες.Cambridge Starters Pre-A1
Senior A9 ετών (Δ΄ Δημοτικού)A1-A2Κατανοούν βασικές οδηγίες και συμμετέχουν σε απλές συζητήσεις.Cambridge Movers A1
Senior B10 ετών (Ε΄ Δημοτικού)A2Παράγουν σύντομα κείμενα και χειρίζονται καθημερινές καταστάσεις.Cambridge Flyers A2
Senior C11 ετών (ΣΤ΄ Δημοτικού)A2-B1Κατανοούν συζητήσεις και κείμενα για οικεία θέματα, γράφουν απλές εκθέσεις.Pre-Intermediate
Senior D12 ετών (Α΄ Γυμνασίου)B1Συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις, εκφράζουν απόψεις και συναισθήματα.Cambridge Key (KET) A2
Lower (B2)13-14 ετών (Β΄-Γ΄ Γυμνασίου)B2Κατανοούν σύνθετα κείμενα και επιχειρηματολογούν πιο αναλυτικά.FCE, ECCE, TOEIC B2
Advanced / Proficiency15+ (Λύκειο)C1-C2Άριστη κατανόηση και χρήση της γλώσσας σε όλες τις περιστάσεις.CPE, ECPE, IELTS, TOEFL

Συγκριτικός πίνακας με τις πιο δημοφιλείς πιστοποιήσεις αγγλικής γλώσσας για παιδιά.

ΧαρακτηριστικόCambridge English (Starters, Movers, Flyers)Cambridge English (Key for Schools, Preliminary for Schools, First for Schools)Cambridge English (Advanced, Proficiency)Trinity GESETOEFL Junior
Επίπεδα CEFRPre A1, A1, A2A2, B1, B2C1, C2Pre A1 – C2 (12 βαθμίδες)A2 – B2 (περίπου)
Ηλικιακή ΟμάδαΣυνήθως 7-12 ετώνΣυνήθως 11-16 ετώνΈφηβοι και ενήλικεςΌλες οι ηλικίες (με ειδικές προσαρμογές)11-15 ετών
Εστίαση ΕξέτασηςΚαι οι 4 δεξιότητες (listening, reading & writing, speaking) με έμφαση στη διασκέδαση και την ενθάρρυνση.Και οι 4 δεξιότητες, με αυξανόμενη ακαδημαϊκή εστίαση.Και οι 4 δεξιότητες σε υψηλό επίπεδο.Κυρίως προφορικές και ακουστικές δεξιότητες.Κατανόηση σε ακαδημαϊκό πλαίσιο (listening, reading, grammar, vocabulary).
Μορφή ΕξέτασηςΓραπτή και προφορική εξέταση. Πολύ διαδραστική και ελκυστική για παιδιά.Γραπτή και προφορική εξέταση.Γραπτή και προφορική εξέταση.Προφορική εξέταση ένας προς έναν με εξεταστή.Πολλαπλής επιλογής μέσω υπολογιστή.
ΑναγνωρισιμότηταΔιεθνώς αναγνωρισμένες, ειδικά για νεαρούς μαθητές.Διεθνώς αναγνωρισμένες από σχολεία, πανεπιστήμια και εργοδότες.Υψηλή διεθνής αναγνωρισιμότητα.Διεθνώς αναγνωρισμένες, έμφαση στην επικοινωνία.Αναγνωρίζεται κυρίως από ακαδημαϊκά ιδρύματα.
ΣτόχοςΕνθάρρυνση και δημιουργία θετικής στάσης για την εκμάθηση.Δείχνουν ικανότητα χρήσης αγγλικών σε καθημερινές και ακαδημαϊκές καταστάσεις.Απόδειξη υψηλού επιπέδου για σπουδές και εργασία.Βελτίωση της αυτοπεποίθησης στην προφορική επικοινωνία.Αξιολόγηση της ακαδημαϊκής αγγλικής για νεαρούς μαθητές.
Διάρκεια ΙσχύοςΔια βίου.Δια βίου.Δια βίου.Δια βίου.Συνήθως 2 χρόνια.

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Επίπεδα της Γερμανικής γλώσσας για παιδιά, με βάση το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR):

Επίπεδο Όνομα Περιγραφή Ηλικία (ενδεικτικά)
A1.1 Αρχάριοι Μαθαίνουν βασικές λέξεις και φράσεις, π.χ. να συστήνονται, να μιλούν για την οικογένεια, το σχολείο. 6–9 ετών
A1.2 Αρχάριοι Προχωρημένοι Κατανοούν και χρησιμοποιούν συχνές εκφράσεις, συμμετέχουν σε απλές συνομιλίες. 7–10 ετών
A2.1 Βασικό επίπεδο Μπορούν να περιγράψουν απλά γεγονότα, να εκφράσουν ανάγκες και επιθυμίες. 9–12 ετών
A2.2 Βασικό επίπεδο προχωρημένο Συμμετέχουν σε απλές συνομιλίες για θέματα καθημερινότητας (π.χ. φαγητό, ταξίδια). 10–13 ετών
B1.1 Μέσο επίπεδο Κατανοούν βασικά κείμενα, γράφουν απλές εκθέσεις και εκφράζουν απόψεις. 12–15 ετών
B1.2 Μέσο επίπεδο προχωρημένο Διαχειρίζονται επικοινωνία σε καθημερινές και κοινωνικές περιστάσεις με μεγαλύτερη ευχέρεια. 13–16 ετών
B2.1 Ανώτερο μέσο επίπεδο Κατανοούν πιο σύνθετα κείμενα και μπορούν να συζητούν με σχετική άνεση. 15+ ετών
B2.2 Ανώτερο μέσο επίπεδο προχωρημένο Εκφράζονται με μεγαλύτερη σαφήνεια και λεπτομέρεια σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. 16+ ετών

Σημείωση:

Συγκριτικός πίνακας πιστοποιήσεων

Πτυχίο / ΕξέτασηΦορέαςΕπίπεδοΗλικίαΠεριγραφήΣχόλια
Fit in Deutsch 1Goethe-InstitutA110–16 ετώνΠιστοποιεί βασικές γνώσεις καθημερινής επικοινωνίας.Πολύ φιλικό για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου.
Fit in Deutsch 2Goethe-InstitutA212–16 ετώνΠιο προχωρημένες γλωσσικές δεξιότητες καθημερινής ζωής.Ιδανικό για παιδιά που συνεχίζουν τη γλώσσα στο Γυμνάσιο.
Goethe-Zertifikat B1 für JugendlicheGoethe-InstitutB114–17 ετώνΠιστοποιεί ανεξάρτητη χρήση της γλώσσας σε βασικό επίπεδο.Συχνά ζητείται για σχολικές και ακαδημαϊκές ανάγκες.
Goethe-Zertifikat B2 für JugendlicheGoethe-InstitutB216–18 ετώνΠιστοποιεί καλή γλωσσική ικανότητα για σπουδές/εργασία.Συνήθως για παιδιά που ολοκληρώνουν το σχολείο ή σκέφτονται σπουδές στο εξωτερικό.
ÖSD KID A1ÖSD (Αυστριακός Οργανισμός Γλωσσών)A110–14 ετώνΑντίστοιχο του Fit in Deutsch 1, πιο απλή διατύπωση.Αναγνωρισμένο στην Αυστρία και άλλες γερμανόφωνες χώρες.
ÖSD KID A2ÖSDA212–16 ετώνΒασικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε καθημερινές καταστάσεις.Καλή εναλλακτική στο Fit in Deutsch 2.

DSD I (Deutsches Sprachdiplom Stufe I)

ZfA (Κεντρικό Γραφείο για τα Γερμανικά Σχολεία στο Εξωτερικό)A2/B114–16 ετώνΔιπλωματικό πιστοποιητικό, ανοιχτό για γυμνασιακούς μαθητές.Χρήσιμο για σπουδές σε Γερμανικά σχολεία.

DSD II (Deutsches Sprachdiplom Stufe II)

ZfAB2/C116–18 ετώνΑπαραίτητο για εισαγωγή σε γερμανικά πανεπιστήμια χωρίς επιπλέον γλωσσικές εξετάσεις.Πολύ υψηλό επίπεδο, απαιτεί στοχευμένη προετοιμασία.

Μερικές Παρατηρήσεις:

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR), για την παιδική ηλικία:

Επίπεδο CEFR Περιγραφή για Παιδιά Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά;
A1 (Acceso) Εισαγωγικό Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που σχετίζονται με άμεσες ανάγκες. – Να κατανοούν απλές οδηγίες.
– Να λένε όνομα, ηλικία, τι τους αρέσει.
– Να ρωτούν απλές ερωτήσεις.
– Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες.
– Να αναγνωρίζουν αντικείμενα, χρώματα, αριθμούς.
– Να κατανοούν ιστορίες με εικόνες.
A2 (Plataforma) Βασικό Επίπεδο: Κατανόηση συχνών εκφράσεων για τον εαυτό τους, την οικογένεια, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο. – Να κατανοούν απλές ιστορίες.
– Να μιλούν για οικογένεια, φίλους, χόμπι.
– Να κάνουν απλές αγορές.
– Να δίνουν βασικές οδηγίες.
– Να περιγράφουν παιχνίδι ή κατοικίδιο.
– Να διαβάζουν απλά μηνύματα.
B1 (Umbral) Μέτριο Επίπεδο: Κατανόηση βασικών σημείων ομιλίας και δυνατότητα επικοινωνίας σε ταξίδι ή καθημερινές καταστάσεις. – Να κατανοούν βασικά σε ταινίες/TV.
– Να συμμετέχουν σε συζητήσεις.
– Να γράφουν απλά γράμματα.
– Να περιγράφουν ταξίδι/εμπειρίες.
– Να μιλούν για βιβλία ή ταινίες.
– Να κατανοούν άρθρα και ιστορίες.
B2 (Avanzado) Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Κατανόηση σύνθετου κειμένου και αυθόρμητη αλληλεπίδραση με φυσικούς ομιλητές. – Να κατανοούν σύνθετα άρθρα/προγράμματα.
– Να συμμετέχουν σε συζητήσεις με επιχειρήματα.
– Να γράφουν λεπτομερείς εκθέσεις.
– Να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική.
– Να παρακολουθούν παρουσιάσεις.
C1 (Dominio Operacional Eficaz) Προχωρημένο Επίπεδο: Ευχέρεια σε απαιτητικά κείμενα και συζητήσεις, χωρίς εμφανείς δυσκολίες στην έκφραση. – Να κατανοούν δύσκολα κείμενα.
– Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια.
– Να γράφουν καλά δομημένα κείμενα.
– Να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς.
– Να συμμετέχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις.
C2 (Maestría) Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Κατανόηση σχεδόν όλων όσων ακούει ή διαβάζει, με δυνατότητα σύνθεσης πληροφορίας. – Να χρησιμοποιούν τη γλώσσα όπως φυσικός ομιλητής.
– Να συνοψίζουν και να οργανώνουν περίπλοκες πληροφορίες.
– Να εκφράζονται με εξαιρετική ακρίβεια και αυθορμητισμό.

ΓΑΛΛΙΚΑ

Επίπεδα της Γαλλικής γλώσσας για παιδιά, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR):

Επίπεδο CEFR Περιγραφή για Παιδιά Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο;
A1 (Débutant) Αρχάριο Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα και αφορούν άμεσες ανάγκες. Μπορεί να συστηθεί και να ρωτήσει απλές ερωτήσεις για τον εαυτό του και τους άλλους (π.χ., όνομα, ηλικία, πού μένει). Μπορεί να κατανοήσει απλές οδηγίες και ερωτήσεις αν μιλούν αργά και καθαρά. – Να κατανοούν απλές οδηγίες (π.χ., “Ouvre le livre”, “Ferme la porte”).
– Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και τι τους αρέσει.
– Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Comment tu t’appelles?”, “Quel âge as-tu?”.
– Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (“Merci”, “S’il te plaît”).
– Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς.
– Να κατανοούν πολύ απλές ιστορίες με εικόνες.
A2 (Élémentaire) Στοιχειώδες Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει φράσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με θέματα άμεσου ενδιαφέροντος (π.χ., τον εαυτό του, την οικογένειά του, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές, καθημερινές καταστάσεις που απαιτούν μια άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια τον εαυτό του, τους άλλους και το άμεσο περιβάλλον του. – Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές για οικεία θέματα.
– Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους με απλές φράσεις.
– Να κάνουν απλές αγορές (π.χ., να ζητήσουν ένα παγωτό).
– Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη που γνωρίζουν.
– Να περιγράφουν ένα αγαπημένο τους παιχνίδι ή κατοικίδιο.
– Να κατανοούν απλά γραπτά μηνύματα και καρτ-ποστάλ.
B1 (Intermédiaire) Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Μπορεί να παράγει απλό, συνεκτικό κείμενο για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις. – Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα.
– Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα, εκφράζοντας τις απόψεις τους με απλό τρόπο.
– Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα σε φίλους.
– Να περιγράφουν ένα ταξίδι ή μια εκδρομή.
– Να μιλούν για τα αγαπημένα τους βιβλία ή ταινίες και γιατί τους αρέσουν.
– Να κατανοούν απλά άρθρα και ιστορίες.
B2 (Intermédiaire Avancé) Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα. Μπορεί να αλληλεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. – Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες, άρθρα και τηλεοπτικά προγράμματα.
– Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν.
– Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες.
– Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο.
– Να μπορούν να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση σε οικείο θέμα.
C1 (Autonome) Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι σπάνιο για παιδιά, συνήθως επιτυγχάνεται στην εφηβεία ή αργότερα). – Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις.
– Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.
– Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα.
– Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης.
– Να μπορούν να συμμετάσχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις.
C2 (Maîtrise) Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι εξαιρετικά σπάνιο για παιδιά). – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη γαλλική γλώσσα με ευκολία σε οποιαδήποτε κατάσταση, σαν φυσικός ομιλητής.

Σημαντικές Σημειώσεις:

Αναλυτική αντιστοίχιση των επιπέδων Γαλλικών για παιδιά με βάση τις τάξεις εκμάθησης και το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR). Το γαλλικό σύστημα είναι πιο «ομαλό» στην πρόοδό του και συνήθως ξεκινά από την Ε΄ ή ΣΤ΄ Δημοτικού.

Σημειώσεις:

Οι Sorbonne και DALF είναι πιο απαιτητικές πιστοποιήσεις

ΙΤΑΛΙΚΑ

Επίπεδα της Ιταλικής γλώσσας για παιδιά, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR):

Επίπεδο CEFR Περιγραφή για Παιδιά Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο;
A1 (Principiante) Αρχάριο Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα και αφορούν άμεσες ανάγκες. Μπορεί να συστηθεί και να ρωτήσει απλές ερωτήσεις για τον εαυτό του και τους άλλους (π.χ., όνομα, ηλικία, πού μένει). Μπορεί να κατανοήσει απλές οδηγίες και ερωτήσεις αν μιλούν αργά και καθαρά. – Να κατανοούν απλές οδηγίες (π.χ., “Apri il libro”, “Chiudi la porta”).
– Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και τι τους αρέσει.
– Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Come ti chiami?”, “Quanti anni hai?”.
– Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (“Grazie”, “Prego”).
– Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς.
– Να κατανοούν πολύ απλές ιστορίες με εικόνες.
A2 (Elementare) Στοιχειώδες Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει φράσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με θέματα άμεσου ενδιαφέροντος (π.χ., τον εαυτό του, την οικογένειά του, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές, καθημερινές καταστάσεις που απαιτούν μια άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια τον εαυτό του, τους άλλους και το άμεσο περιβάλλον του. – Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές για οικεία θέματα.
– Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους με απλές φράσεις.
– Να κάνουν απλές αγορές (π.χ., να ζητήσουν ένα παγωτό).
– Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη που γνωρίζουν.
– Να περιγράφουν ένα αγαπημένο τους παιχνίδι ή κατοικίδιο.
– Να κατανοούν απλά γραπτά μηνύματα και καρτ-ποστάλ.
B1 (Intermedio) Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια ιταλόφωνη περιοχή. Μπορεί να παράγει απλό, συνεκτικό κείμενο για οικεία θέματα ή θέματα προσωπικού ενδιαφέροντος. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις για απόψεις και σχέδια. – Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα.
– Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα, εκφράζοντας τις απόψεις τους με απλό τρόπο.
– Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα σε φίλους.
– Να περιγράφουν ένα ταξίδι ή μια εκδρομή.
– Να μιλούν για τα αγαπημένα τους βιβλία ή ταινίες και γιατί τους αρέσουν.
– Να κατανοούν απλά άρθρα και ιστορίες.
B2 (Intermedio Superiore) Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων τεχνικών συζητήσεων στον τομέα της εξειδίκευσής του. Μπορεί να αλληλεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. – Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες, άρθρα και τηλεοπτικά προγράμματα.
– Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν.
– Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες.
– Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο.
– Να μπορούν να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση σε οικείο θέμα.
C1 (Avanzato) Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι σπάνιο για παιδιά, συνήθως επιτυγχάνεται στην εφηβεία ή αργότερα). – Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις.
– Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.
– Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα.
– Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης.
– Να μπορούν να συμμετάσχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις.
C2 (Padronanza) Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και λογαριασμούς σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι εξαιρετικά σπάνιο για παιδιά). – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν την ιταλική γλώσσα με ευκολία σε οποιαδήποτε κατάσταση, σαν φυσικός ομιλητής.

Σημαντικές Σημειώσεις:

Γιατί να επιλέξετε μια πιστοποίηση ιταλικών για παιδιά;

Ανακάλυψε τις γλώσσες που σου ταιριάζουν, και μάθε από όπου κι αν είσαι!

Είτε δια ζώσης στην Πάτρα, είτε μέσω online μαθημάτων από κάθε περιοχή της Ελλάδας, το φροντιστήριο ξένων γλωσσών GLearNet προσφέρει ευέλικτα προγράμματα για όλες τις ανάγκες σου.