Στο φροντιστήριο GLearNet , κατανοούμε την αξία της πρώιμης εκμάθησης ξένων γλωσσών και προσφέρουμε εξειδικευμένα παιδικά και εφηβικά τμήματα για να δημιουργήσουμε ισχυρές βάσεις στους μαθητές μας.
Τα τμήματά μας είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των νέων, κάνοντάς τους να αγαπήσουν τη γλώσσα μέσα από παιχνίδι και δραστηριότητες.
Συνοψίζοντας, η εκμάθηση Αγγλικών στην πρώιμη ηλικία δεν είναι απλώς η απόκτηση μιας ακόμη δεξιότητας, αλλά μια επένδυση στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, προσφέροντας σημαντικά γνωστικά, γλωσσικά, κοινωνικά και επαγγελματικά οφέλη για το μέλλον του. Είναι ένα δώρο που μπορείτε να προσφέρετε στα παιδιά σας και θα τους συντροφεύει σε όλη τους τη ζωή.
| Επίπεδο CEFR | Περιγραφή για Παιδιά | Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο; |
|---|---|---|
| A1 (Breakthrough) | Εισαγωγικό Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές καθημερινές εκφράσεις και φράσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση αναγκών στοιχειώδους τύπου. Μπορεί να συστηθεί και να συστήσει άλλους, να κάνει και να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις για προσωπικά στοιχεία όπως πού μένει, τι έχει, και ανθρώπους που γνωρίζει. | – Να κατανοούν απλές οδηγίες και ερωτήσεις. – Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και από πού είναι. – Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Τι είναι αυτό;” ή “Πώς σε λένε;”. – Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (ευχαριστώ, παρακαλώ). – Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς. |
| A2 (Waystage) | Βασικό Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει προτάσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με περιοχές άμεσης προτεραιότητας (π.χ. πολύ βασικές προσωπικές και οικογενειακές πληροφορίες, ψώνια, τοπική γεωγραφία, εργασία). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές και ρουτινιάρικες καταστάσεις που απαιτούν μια απλή και άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία και συνηθισμένα θέματα. | – Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές. – Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους. – Να κάνουν απλές αγορές. – Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη. – Να περιγράφουν τι έκαναν χθες ή τι θα κάνουν αύριο με απλές φράσεις. |
| B1 (Threshold) | Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στην εργασία, στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια αγγλόφωνη χώρα. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις για απόψεις και σχέδια. | – Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα. – Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα. – Να περιγράφουν τις αγαπημένες τους δραστηριότητες και γιατί τους αρέσουν. – Να μιλούν για τα σχέδιά τους για το μέλλον. |
| B2 (Vantage) | Ανεξάρτητο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα. Μπορεί να αλληλοεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού που καθιστά δυνατή την τακτική αλληλεπίδραση με φυσικούς ομιλητές χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. | – Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες και άρθρα. – Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να εκφράζουν τις απόψεις τους. – Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο. |
| C1 (Effective Operational Proficiency) | Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει υπονοούμενα νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. | – Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις. – Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. – Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης. |
| C2 (Mastery) | Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και λογαριασμούς σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος ακόμη και σε πιο σύνθετες καταστάσεις. | – Να συνοψίζουν και να οργανώνουν σύνθετες πληροφορίες. – Να επικοινωνούν με σαφήνεια και ακρίβεια, ακόμα και σε απαιτητικά περιβάλλοντα. – Να κατανοούν αποχρώσεις στη γλώσσα και στο ύφος. |
Η αντιστοίχιση των επιπέδων Αγγλικών με τις τάξεις για παιδιά γίνεται βάσει της προόδου στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (CEFR).
Ενδεικτικός οδηγός, για την ηλικία έναρξης και τον ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή.
| Τάξη Αγγλικών | Ηλικία | CEFR Επίπεδο | Περιγραφή | Πιστοποιήσεις (ενδεικτικά) |
|---|---|---|---|---|
| Pre-Junior | 6 ετών (Α΄ Δημοτικού) | Προ-A1 | Μαθαίνουν πολύ βασικό λεξιλόγιο και εκφράσεις (π.χ. χαιρετισμοί, οικογένεια, ζώα). | – |
| Junior A | 7 ετών (Β΄ Δημοτικού) | Προ-A1 έως A1 | Χρησιμοποιούν πολύ απλές προτάσεις, κατανοούν βασικά κείμενα και συνομιλίες. | – |
| Junior B | 8 ετών (Γ΄ Δημοτικού) | A1 | Μπορούν να περιγράφουν απλά γεγονότα και ανάγκες. | Cambridge Starters Pre-A1 |
| Senior A | 9 ετών (Δ΄ Δημοτικού) | A1-A2 | Κατανοούν βασικές οδηγίες και συμμετέχουν σε απλές συζητήσεις. | Cambridge Movers A1 |
| Senior B | 10 ετών (Ε΄ Δημοτικού) | A2 | Παράγουν σύντομα κείμενα και χειρίζονται καθημερινές καταστάσεις. | Cambridge Flyers A2 |
| Senior C | 11 ετών (ΣΤ΄ Δημοτικού) | A2-B1 | Κατανοούν συζητήσεις και κείμενα για οικεία θέματα, γράφουν απλές εκθέσεις. | Pre-Intermediate |
| Senior D | 12 ετών (Α΄ Γυμνασίου) | B1 | Συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις, εκφράζουν απόψεις και συναισθήματα. | Cambridge Key (KET) A2 |
| Lower (B2) | 13-14 ετών (Β΄-Γ΄ Γυμνασίου) | B2 | Κατανοούν σύνθετα κείμενα και επιχειρηματολογούν πιο αναλυτικά. | FCE, ECCE, TOEIC B2 |
| Advanced / Proficiency | 15+ (Λύκειο) | C1-C2 | Άριστη κατανόηση και χρήση της γλώσσας σε όλες τις περιστάσεις. | CPE, ECPE, IELTS, TOEFL |
| Χαρακτηριστικό | Cambridge English (Starters, Movers, Flyers) | Cambridge English (Key for Schools, Preliminary for Schools, First for Schools) | Cambridge English (Advanced, Proficiency) | Trinity GESE | TOEFL Junior |
|---|---|---|---|---|---|
| Επίπεδα CEFR | Pre A1, A1, A2 | A2, B1, B2 | C1, C2 | Pre A1 – C2 (12 βαθμίδες) | A2 – B2 (περίπου) |
| Ηλικιακή Ομάδα | Συνήθως 7-12 ετών | Συνήθως 11-16 ετών | Έφηβοι και ενήλικες | Όλες οι ηλικίες (με ειδικές προσαρμογές) | 11-15 ετών |
| Εστίαση Εξέτασης | Και οι 4 δεξιότητες (listening, reading & writing, speaking) με έμφαση στη διασκέδαση και την ενθάρρυνση. | Και οι 4 δεξιότητες, με αυξανόμενη ακαδημαϊκή εστίαση. | Και οι 4 δεξιότητες σε υψηλό επίπεδο. | Κυρίως προφορικές και ακουστικές δεξιότητες. | Κατανόηση σε ακαδημαϊκό πλαίσιο (listening, reading, grammar, vocabulary). |
| Μορφή Εξέτασης | Γραπτή και προφορική εξέταση. Πολύ διαδραστική και ελκυστική για παιδιά. | Γραπτή και προφορική εξέταση. | Γραπτή και προφορική εξέταση. | Προφορική εξέταση ένας προς έναν με εξεταστή. | Πολλαπλής επιλογής μέσω υπολογιστή. |
| Αναγνωρισιμότητα | Διεθνώς αναγνωρισμένες, ειδικά για νεαρούς μαθητές. | Διεθνώς αναγνωρισμένες από σχολεία, πανεπιστήμια και εργοδότες. | Υψηλή διεθνής αναγνωρισιμότητα. | Διεθνώς αναγνωρισμένες, έμφαση στην επικοινωνία. | Αναγνωρίζεται κυρίως από ακαδημαϊκά ιδρύματα. |
| Στόχος | Ενθάρρυνση και δημιουργία θετικής στάσης για την εκμάθηση. | Δείχνουν ικανότητα χρήσης αγγλικών σε καθημερινές και ακαδημαϊκές καταστάσεις. | Απόδειξη υψηλού επιπέδου για σπουδές και εργασία. | Βελτίωση της αυτοπεποίθησης στην προφορική επικοινωνία. | Αξιολόγηση της ακαδημαϊκής αγγλικής για νεαρούς μαθητές. |
| Διάρκεια Ισχύος | Δια βίου. | Δια βίου. | Δια βίου. | Δια βίου. | Συνήθως 2 χρόνια. |
| Επίπεδο | Όνομα | Περιγραφή | Ηλικία (ενδεικτικά) |
|---|---|---|---|
| A1.1 | Αρχάριοι | Μαθαίνουν βασικές λέξεις και φράσεις, π.χ. να συστήνονται, να μιλούν για την οικογένεια, το σχολείο. | 6–9 ετών |
| A1.2 | Αρχάριοι Προχωρημένοι | Κατανοούν και χρησιμοποιούν συχνές εκφράσεις, συμμετέχουν σε απλές συνομιλίες. | 7–10 ετών |
| A2.1 | Βασικό επίπεδο | Μπορούν να περιγράψουν απλά γεγονότα, να εκφράσουν ανάγκες και επιθυμίες. | 9–12 ετών |
| A2.2 | Βασικό επίπεδο προχωρημένο | Συμμετέχουν σε απλές συνομιλίες για θέματα καθημερινότητας (π.χ. φαγητό, ταξίδια). | 10–13 ετών |
| B1.1 | Μέσο επίπεδο | Κατανοούν βασικά κείμενα, γράφουν απλές εκθέσεις και εκφράζουν απόψεις. | 12–15 ετών |
| B1.2 | Μέσο επίπεδο προχωρημένο | Διαχειρίζονται επικοινωνία σε καθημερινές και κοινωνικές περιστάσεις με μεγαλύτερη ευχέρεια. | 13–16 ετών |
| B2.1 | Ανώτερο μέσο επίπεδο | Κατανοούν πιο σύνθετα κείμενα και μπορούν να συζητούν με σχετική άνεση. | 15+ ετών |
| B2.2 | Ανώτερο μέσο επίπεδο προχωρημένο | Εκφράζονται με μεγαλύτερη σαφήνεια και λεπτομέρεια σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. | 16+ ετών |
| Πτυχίο / Εξέταση | Φορέας | Επίπεδο | Ηλικία | Περιγραφή | Σχόλια |
|---|---|---|---|---|---|
| Fit in Deutsch 1 | Goethe-Institut | A1 | 10–16 ετών | Πιστοποιεί βασικές γνώσεις καθημερινής επικοινωνίας. | Πολύ φιλικό για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου. |
| Fit in Deutsch 2 | Goethe-Institut | A2 | 12–16 ετών | Πιο προχωρημένες γλωσσικές δεξιότητες καθημερινής ζωής. | Ιδανικό για παιδιά που συνεχίζουν τη γλώσσα στο Γυμνάσιο. |
| Goethe-Zertifikat B1 für Jugendliche | Goethe-Institut | B1 | 14–17 ετών | Πιστοποιεί ανεξάρτητη χρήση της γλώσσας σε βασικό επίπεδο. | Συχνά ζητείται για σχολικές και ακαδημαϊκές ανάγκες. |
| Goethe-Zertifikat B2 für Jugendliche | Goethe-Institut | B2 | 16–18 ετών | Πιστοποιεί καλή γλωσσική ικανότητα για σπουδές/εργασία. | Συνήθως για παιδιά που ολοκληρώνουν το σχολείο ή σκέφτονται σπουδές στο εξωτερικό. |
| ÖSD KID A1 | ÖSD (Αυστριακός Οργανισμός Γλωσσών) | A1 | 10–14 ετών | Αντίστοιχο του Fit in Deutsch 1, πιο απλή διατύπωση. | Αναγνωρισμένο στην Αυστρία και άλλες γερμανόφωνες χώρες. |
| ÖSD KID A2 | ÖSD | A2 | 12–16 ετών | Βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε καθημερινές καταστάσεις. | Καλή εναλλακτική στο Fit in Deutsch 2. |
DSD I (Deutsches Sprachdiplom Stufe I) | ZfA (Κεντρικό Γραφείο για τα Γερμανικά Σχολεία στο Εξωτερικό) | A2/B1 | 14–16 ετών | Διπλωματικό πιστοποιητικό, ανοιχτό για γυμνασιακούς μαθητές. | Χρήσιμο για σπουδές σε Γερμανικά σχολεία. |
DSD II (Deutsches Sprachdiplom Stufe II) | ZfA | B2/C1 | 16–18 ετών | Απαραίτητο για εισαγωγή σε γερμανικά πανεπιστήμια χωρίς επιπλέον γλωσσικές εξετάσεις. | Πολύ υψηλό επίπεδο, απαιτεί στοχευμένη προετοιμασία. |
| Επίπεδο CEFR | Περιγραφή για Παιδιά | Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά; |
|---|---|---|
| A1 (Acceso) | Εισαγωγικό Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που σχετίζονται με άμεσες ανάγκες. |
– Να κατανοούν απλές οδηγίες. – Να λένε όνομα, ηλικία, τι τους αρέσει. – Να ρωτούν απλές ερωτήσεις. – Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες. – Να αναγνωρίζουν αντικείμενα, χρώματα, αριθμούς. – Να κατανοούν ιστορίες με εικόνες. |
| A2 (Plataforma) | Βασικό Επίπεδο: Κατανόηση συχνών εκφράσεων για τον εαυτό τους, την οικογένεια, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο. |
– Να κατανοούν απλές ιστορίες. – Να μιλούν για οικογένεια, φίλους, χόμπι. – Να κάνουν απλές αγορές. – Να δίνουν βασικές οδηγίες. – Να περιγράφουν παιχνίδι ή κατοικίδιο. – Να διαβάζουν απλά μηνύματα. |
| B1 (Umbral) | Μέτριο Επίπεδο: Κατανόηση βασικών σημείων ομιλίας και δυνατότητα επικοινωνίας σε ταξίδι ή καθημερινές καταστάσεις. |
– Να κατανοούν βασικά σε ταινίες/TV. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις. – Να γράφουν απλά γράμματα. – Να περιγράφουν ταξίδι/εμπειρίες. – Να μιλούν για βιβλία ή ταινίες. – Να κατανοούν άρθρα και ιστορίες. |
| B2 (Avanzado) | Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Κατανόηση σύνθετου κειμένου και αυθόρμητη αλληλεπίδραση με φυσικούς ομιλητές. |
– Να κατανοούν σύνθετα άρθρα/προγράμματα. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις με επιχειρήματα. – Να γράφουν λεπτομερείς εκθέσεις. – Να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική. – Να παρακολουθούν παρουσιάσεις. |
| C1 (Dominio Operacional Eficaz) | Προχωρημένο Επίπεδο: Ευχέρεια σε απαιτητικά κείμενα και συζητήσεις, χωρίς εμφανείς δυσκολίες στην έκφραση. |
– Να κατανοούν δύσκολα κείμενα. – Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια. – Να γράφουν καλά δομημένα κείμενα. – Να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς. – Να συμμετέχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις. |
| C2 (Maestría) | Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Κατανόηση σχεδόν όλων όσων ακούει ή διαβάζει, με δυνατότητα σύνθεσης πληροφορίας. |
– Να χρησιμοποιούν τη γλώσσα όπως φυσικός ομιλητής. – Να συνοψίζουν και να οργανώνουν περίπλοκες πληροφορίες. – Να εκφράζονται με εξαιρετική ακρίβεια και αυθορμητισμό. |
| Επίπεδο CEFR | Περιγραφή για Παιδιά | Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο; |
|---|---|---|
| A1 (Débutant) | Αρχάριο Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα και αφορούν άμεσες ανάγκες. Μπορεί να συστηθεί και να ρωτήσει απλές ερωτήσεις για τον εαυτό του και τους άλλους (π.χ., όνομα, ηλικία, πού μένει). Μπορεί να κατανοήσει απλές οδηγίες και ερωτήσεις αν μιλούν αργά και καθαρά. |
– Να κατανοούν απλές οδηγίες (π.χ., “Ouvre le livre”, “Ferme la porte”). – Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και τι τους αρέσει. – Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Comment tu t’appelles?”, “Quel âge as-tu?”. – Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (“Merci”, “S’il te plaît”). – Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς. – Να κατανοούν πολύ απλές ιστορίες με εικόνες. |
| A2 (Élémentaire) | Στοιχειώδες Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει φράσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με θέματα άμεσου ενδιαφέροντος (π.χ., τον εαυτό του, την οικογένειά του, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές, καθημερινές καταστάσεις που απαιτούν μια άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια τον εαυτό του, τους άλλους και το άμεσο περιβάλλον του. |
– Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές για οικεία θέματα. – Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους με απλές φράσεις. – Να κάνουν απλές αγορές (π.χ., να ζητήσουν ένα παγωτό). – Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη που γνωρίζουν. – Να περιγράφουν ένα αγαπημένο τους παιχνίδι ή κατοικίδιο. – Να κατανοούν απλά γραπτά μηνύματα και καρτ-ποστάλ. |
| B1 (Intermédiaire) | Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Μπορεί να παράγει απλό, συνεκτικό κείμενο για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις. |
– Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα, εκφράζοντας τις απόψεις τους με απλό τρόπο. – Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα σε φίλους. – Να περιγράφουν ένα ταξίδι ή μια εκδρομή. – Να μιλούν για τα αγαπημένα τους βιβλία ή ταινίες και γιατί τους αρέσουν. – Να κατανοούν απλά άρθρα και ιστορίες. |
| B2 (Intermédiaire Avancé) | Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα. Μπορεί να αλληλεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. |
– Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες, άρθρα και τηλεοπτικά προγράμματα. – Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν. – Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο. – Να μπορούν να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση σε οικείο θέμα. |
| C1 (Autonome) | Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι σπάνιο για παιδιά, συνήθως επιτυγχάνεται στην εφηβεία ή αργότερα). |
– Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις. – Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. – Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης. – Να μπορούν να συμμετάσχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις. |
| C2 (Maîtrise) | Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι εξαιρετικά σπάνιο για παιδιά). | – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη γαλλική γλώσσα με ευκολία σε οποιαδήποτε κατάσταση, σαν φυσικός ομιλητής. |
Αναλυτική αντιστοίχιση των επιπέδων Γαλλικών για παιδιά με βάση τις τάξεις εκμάθησης και το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR). Το γαλλικό σύστημα είναι πιο «ομαλό» στην πρόοδό του και συνήθως ξεκινά από την Ε΄ ή ΣΤ΄ Δημοτικού.
Οι Sorbonne και DALF είναι πιο απαιτητικές πιστοποιήσεις
| Επίπεδο CEFR | Περιγραφή για Παιδιά | Τι μπορούν συνήθως να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο; |
|---|---|---|
| A1 (Principiante) | Αρχάριο Επίπεδο: Το παιδί αρχίζει να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα και αφορούν άμεσες ανάγκες. Μπορεί να συστηθεί και να ρωτήσει απλές ερωτήσεις για τον εαυτό του και τους άλλους (π.χ., όνομα, ηλικία, πού μένει). Μπορεί να κατανοήσει απλές οδηγίες και ερωτήσεις αν μιλούν αργά και καθαρά. |
– Να κατανοούν απλές οδηγίες (π.χ., “Apri il libro”, “Chiudi la porta”). – Να λένε το όνομά τους, την ηλικία τους και τι τους αρέσει. – Να ρωτούν απλές ερωτήσεις όπως “Come ti chiami?”, “Quanti anni hai?”. – Να χρησιμοποιούν βασικές ευχαριστίες (“Grazie”, “Prego”). – Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν κοινά αντικείμενα, χρώματα και αριθμούς. – Να κατανοούν πολύ απλές ιστορίες με εικόνες. |
| A2 (Elementare) | Στοιχειώδες Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει φράσεις και συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με θέματα άμεσου ενδιαφέροντος (π.χ., τον εαυτό του, την οικογένειά του, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλές, καθημερινές καταστάσεις που απαιτούν μια άμεση ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία θέματα. Μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια τον εαυτό του, τους άλλους και το άμεσο περιβάλλον του. |
– Να κατανοούν απλές ιστορίες και περιγραφές για οικεία θέματα. – Να μιλούν για την οικογένειά τους, τους φίλους τους και τα χόμπι τους με απλές φράσεις. – Να κάνουν απλές αγορές (π.χ., να ζητήσουν ένα παγωτό). – Να δίνουν απλές οδηγίες για μέρη που γνωρίζουν. – Να περιγράφουν ένα αγαπημένο τους παιχνίδι ή κατοικίδιο. – Να κατανοούν απλά γραπτά μηνύματα και καρτ-ποστάλ. |
| B1 (Intermedio) | Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία σαφούς, τυποποιημένης ομιλίας για οικεία θέματα που συναντώνται τακτικά στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Μπορεί να αντιμετωπίσει τις περισσότερες καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια ιταλόφωνη περιοχή. Μπορεί να παράγει απλό, συνεκτικό κείμενο για οικεία θέματα ή θέματα προσωπικού ενδιαφέροντος. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει σύντομες εξηγήσεις για απόψεις και σχέδια. |
– Να κατανοούν τις βασικές ιδέες τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών με οικεία θέματα. – Να συμμετέχουν σε συζητήσεις για οικεία θέματα, εκφράζοντας τις απόψεις τους με απλό τρόπο. – Να γράφουν απλά γράμματα ή μηνύματα σε φίλους. – Να περιγράφουν ένα ταξίδι ή μια εκδρομή. – Να μιλούν για τα αγαπημένα τους βιβλία ή ταινίες και γιατί τους αρέσουν. – Να κατανοούν απλά άρθρα και ιστορίες. |
| B2 (Intermedio Superiore) | Ανώτερο Μέτριο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα όσο και για αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων τεχνικών συζητήσεων στον τομέα της εξειδίκευσής του. Μπορεί να αλληλεπιδράσει με έναν βαθμό ευφράδειας και αυθορμητισμού. Μπορεί να παράγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη για ένα επίκαιρο θέμα. |
– Να κατανοούν πιο σύνθετες ιστορίες, άρθρα και τηλεοπτικά προγράμματα. – Να συμμετέχουν σε πιο σύνθετες συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν. – Να γράφουν πιο λεπτομερείς εκθέσεις και ιστορίες. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν πιο σύνθετη γραμματική και λεξιλόγιο. – Να μπορούν να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση σε οικείο θέμα. |
| C1 (Avanzato) | Προχωρημένο Επίπεδο: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακροσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει νοήματα. Μπορεί να εκφραστεί με ευφράδεια και αυθορμητισμό χωρίς εμφανή δυσκολία στην αναζήτηση της κατάλληλης έκφρασης. Μπορεί να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο για σύνθετα θέματα. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι σπάνιο για παιδιά, συνήθως επιτυγχάνεται στην εφηβεία ή αργότερα). |
– Να κατανοούν δύσκολα κείμενα και συζητήσεις. – Να μιλούν με ευφράδεια και ακρίβεια για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. – Να γράφουν σύνθετα και καλά δομημένα κείμενα. – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν ιδιωματισμούς και εκφράσεις της καθομιλουμένης. – Να μπορούν να συμμετάσχουν σε ακαδημαϊκές συζητήσεις. |
| C2 (Padronanza) | Επίπεδο Άριστης Γνώσης: Το παιδί μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν οτιδήποτε ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να συνοψίσει πληροφορίες από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και λογαριασμούς σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, πολύ ευφράδως και με ακρίβεια, διαφοροποιώντας λεπτές αποχρώσεις νοήματος. (Σημείωση: Αυτό το επίπεδο είναι εξαιρετικά σπάνιο για παιδιά). | – Να κατανοούν και να χρησιμοποιούν την ιταλική γλώσσα με ευκολία σε οποιαδήποτε κατάσταση, σαν φυσικός ομιλητής. |